Historia

Historia

1983

Założenie firma Iglotex przez Państwa Tadeusza i Małgorzatę Włodarczyków. Siedzibą firmy został Skórcz w województwie pomorskim. Początkowo firma zajmowała się tylko produkcją cukierniczą, później działalność poszerzono o produkcję i sprzedaż lodów.

1991

Przeprofilowanie zakładu na produkcję mrożonych wyrobów kulinarnych (takich jak pizza i pierogi) oraz handel lodami i mrożonkami. Firma systematycznie zdobywała rynek, budowała kanały dystrybucji, a jej produkty własne, stawały się coraz bardziej popularne w regionie.

Lata 1995-2000

Od początku swoje działalności firma rozwijała własną produkcję z uwagi na obserwowany wzrost popytu na produkty mrożone w Polsce. W 1995 r. przeniesiono siedzibę firmy na ul. Leśną 2 w Skórczu i rozpoczęto budowę nowego zakładu produkcyjnego, którą zakończono w 1998 r. Z uwagi na dynamiczny rozwój rynku oraz firmy już w 2000 r. oddano do użytku następną halę produkcyjną z zapleczem socjalnym.

Lata 2001-2010

Okres dynamicznego rozwoju i stopniowej konsolidacji regionalnego rynku dystrybucji żywności mrożonej oraz wzrostu udziału rynkowego produktów pod marką Iglotex. W tych latach Iglotex zrealizował szeregi inwestycji kapitałowych przejmując lokalne mniejsze spółki dystrybucyjne. Ponadto, w 2007 r. dzięki przejęciu Chłodni Grudziądz Sp. z o.o. i jej udanej restrukturyzacji Grupa weszła w rynek produkcji mrożonych warzyw i owoców, Grupa konsekwentnie stawiała na rozwój własnej sieci dystrybucji i przygotowywała się do projektu konsolidacji rynku dystrybucji żywności mrożonej. Celem była budowa pierwszego ogólnopolskiego dystrybutora. W skutek realizacji tej strategii w 2009 r. spółka Iglotex stała się największym regionalnym dystrybutorem żywności mrożonej w kraju. Iglotex rozpoczął również sprzedaż własnych produktów na rynki zagraniczne - Unii Europejskiej i Europy Środkowo-Wschodniej.

2011

Rok 2011 był przełomowy dla firmy Iglotex. W wyniku konsolidacji trzech wiodących uczestników rynku dystrybucji i produkcji żywności mrożonej w Polsce – Iglotex, Iglokrak i Łukasz – powstała silna Grupa Kapitałowa Iglotex z obrotami na poziomie ok. 1 mld zł, ogólnopolską siecią dystrybucji żywności mrożonej do detalu i szerokiego asortymentu do gastronomii oraz najszerszym asortymentem mrożonych produktów własnych, wytwarzanych we własnych zakładach produkcyjnych w Polsce. W tym roku Grupa pozyskała również do akcjonariatu inwestora finansowego, tj. fundusz private equity Penta.

Lata 2011-2014

Okres intensywnej restrukturyzacji i integracji organizacji powstałej po konsolidacji w 2011 roku w celu wygenerowania wewnętrznych synergii. Uporządkowana została m.in. struktura organizacyjna i struktura kapitałowa Grupy, stworzone także zostało centrum usług wspólnych. Realizacja kolejnych przejęć i otwarcia nowych oddziałów dystrybucyjnych w celu pokrycia siecią dystrybucyjną całego kraju. Przygotowanie do następnego etapu rozwoju Grupy.

2015

Opracowanie i przyjęcie misji i wizji Grupy oraz nowej strategii rozwoju. Wdrożenie funkcjonalnej struktury organizacyjnej Grupy dostosowanej do realizacji ustalonych celów strategicznych.

Debiut rynkowy nowej, flagowej marki konsumenckiej PROSTE HISTORIE. Rebranding marki korporacyjnej Iglotex.

2016

Pierwsza szeroko zakrojona kampania reklamowa marki Proste Historie, w której udział biorą znane, polskie gwiazdy: Wojciech Mann, Krystyna Janda, Marcin Prokop, Maryla Rodowicz. Kampania obejmuje swoim zasięgiem m.in.: telewizję, radio, VOD oraz portale internetowe.

2017 - 2019

Kolejne kampanie reklamowe ATL marki Proste Historie z udziałem popularnych gwiazd: Maryli Rodowicz, Magdaleny Różczki i Natalii Kukulskiej.

Sukcesywny rozwój portfolio produktowego marki własnej PROSTE HISTORIE – m.in. pojawienie się nowego subbrandu BISTRO oraz kategorii produktowych, takich jak „Pizza i zapiekanki”, produkty chłodzone, „Pierożki z pieca”, „Dania na patelnię”, „Placki drożdżowe”, „Pizza z pieca kamiennego”.

2019 - maj

Pożar zakładu produkcyjnego Iglotex SA w Skórczu. Zniszczeniu uległo około 98% parku maszynowego, około 90% infrastruktury technicznej oraz 80% powierzchni biurowej oraz produkcyjno-magazynowej.  

2019 - listopad

Podjęcie decyzji o budowie nowego zakładu produkcyjnego oraz nowej infrastruktury magazynowej i biurowej do końca 2020 roku. Rozpoczęcie prac projektowych i przygotowanie do realizacji inwestycji w Skórczu przy ul. Leśnej 2, na terenie Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

2020 - marzec

Rozpoczęcie budowy nowego zakładu produkcyjnego i oddziału dystrybucyjnego Iglotex S.A. w Skórczu.

2020 - listopad

Uruchomienie w Skórczu najnowocześniejszego w tej części Europy zakładu produkcyjnego oraz centrum dystrybucyjnego. Całkowita wartość inwestycji wyniosła 190 mln złotych. Więcej szczegółów tutaj.

2023 - czerwiec

Iglotex w 100% powraca do rąk rodziny Włodarczyk.

Kariera

Grupa Kapitałowa Iglotex to pewna marka pracodawcy. Nasza polityka personalna opiera się na założeniu, że najważniejszym kapitałem firmy są ludzie. Potencjał naszych pracowników przekłada się na rozwój firmy.

Polityka personalna

Najnowsze oferty pracy

region:
woj. małopolskie
dział:
Biuro Wsparcia Sprzedaży
region:
woj. Podlaskie
dział:
Biuro Wsparcia Sprzedaży
region:
woj. pomorskie
dział:
Zakupów
region:
woj. małopolskie
dział:
Dział Zakupów

Aktualności

Wspólnie z Energylandią, największym parkiem rozrywki w Polsce i jednym z największych w Europie, stworzyliśmy pizzę DUO SALAMI, która rozkręca kubki smakowe niczym ekscytujący rollercoaster!
2 kwietnia 2024
Z przyjemnością informujemy, że od 25 lutego dołączyły do kampanii reklamowej marki Proste Historie nowe formaty TV - billboardy sponsorskie promujące kategorię zup! 
25 lutego 2024
Z dumą ogłaszamy, że właśnie wystartowała najnowsza kampania reklamowa promująca "Warzywa na patelnię" Proste Historie.
5 lutego 2024